Навчаємо дитину безпечної поведінки
За матеріалами статті на сайті Освіта.ua
Проєкт «Розвиток дитини» пропонує вчителям початкових класів та відповідальним батькам завдання, які сприятимуть формуванню поведінки, яка запобігає або зменшує ризики для життя і здоров’я, допоможе дитині вибрати безпечну дорогу, розвинути спостережливість.
Виконання завдань сприятиме формуванню соціальної та здоров’язбережувальної компетентностей, розвитку аналітичного мислення, усвідомленню дитиною важливості безпечного відпочинку.
Також робота з такими завданнями, дитина формуватиме вміння відповідально використовувати технології для власної безпеки, розуміти наслідки використання інформаційних технологій.
Окрім того, виконуючи завдання, діти розширять словниковий запас, розвиватимуть мовну компетентність, увагу та фантазію.
Навчаємося бути обачними в інтернеті. Це завдання спрямоване на формування інформатичної компетентності, уміння дотримуватися правил поведінки онлайн удома та в школі. Дітям пропонується прочитати ситуації, поміркувати, чи правильно вчинили діти в кожній із них, та обґрунтувати свою думку.
Зустріч із поліцейським: вивчення правил поведінки на дорозі. Це завдання спрямоване на формування соціальної і здоров’язбережувальної компетентностей, уміння дотримуватися правил безпеки для пішохода під час різних ситуацій, пов'язаних із дорожнім рухом. Дітям пропонується розглянути інфографіку і дати відповіді на запитання за її змістом, розв’язати задачу на знаходження тривалості події.
Мешканці зоопарку: пишемо слова. Завдання сприятиме формуванню навички усвідомленого читання та списування слів. На сторінці зображено комірки з літерами, де «заховані» назви тварин, що живуть у зоопарку. Дитині пропонується в кожному рядку літер знайти назву тварини і написати її. У другому завданні дитина зможе схематично намалювати відомі їй правила поведінки в зоопарку.
Словник побутової техніки: формуємо орфографічну грамотність. Завдання спрямоване на формування орфографічної грамотності та повторення алфавіту. Дитині пропонується написати запропоновані слова в алфавітному порядку, розшифрувати і написати речення та написати правила користування електричними приладами, яких вона дотримується.
Екстрені служби: правила поведінки в надзвичайних ситуаціях. Завдання сприятиме розумінню правил поведінки в надзвичайних ситуаціях, відповідального ставлення до безпеки. Дитині пропонується написати номери телефонів екстрених служб, навести приклади ситуацій, коли до них звертаються. У другому завданні дитині треба разом із дорослими скласти алгоритм дій у небезпечних ситуаціях та вивчити його.
Визначаємо безпечні місця для дозвілля. Це завдання допоможе дитині поглиблювати знання про правила безпечної поведінки під час відпочинку. Дітям пропонується позначити хороші місця для дозвілля, де діти мусять завжди бути з дорослими, і підкреслити назви місць, де не слід розважатися.
Плануємо екскурсію в гори. Це завдання допоможе дитині поглибити знання про різні форми рельєфу, ознайомить з особливостями екскурсії в гори. Учням пропонується позначити частини гори, орієнтуючись на схематичний малюнок. Також діти мають позначити твердження, з якими вони згодні, щоб убезпечити себе та інших під час підйому на гірську вершину.
Безпечний Інтернет: зростаємо медіаграмотними. Завдання спрямоване на розвиток знань у дітей про кібербезпеку та навичок безпечного користування мережею Інтернет. Дитині пропонується створити хмару слів – скласти та візуально представити список категорій (тегів) до теми «Безпечний Інтернет» написати правила безпечного користування Інтернетом.
Аптечка: розпізнаємо предмети за їхніми силуетами. Завдання допоможе сформувати уявлення про медичні матеріали та інструменти, що становлять вміст аптечки. Дитині пропонується за силуетами розпізнати й підписати матеріали та інструменти, написати, чому вміст аптечки можна використовувати тільки за призначенням.
Аналізуємо правила безпеки. Це завдання сприятиме формуванню соціальної та здоров’язбережувальної компетентностей дитини, розвитку вміння визначати безпечні й небезпечні дії. Дитині пропонується прочитати твердження, що стосуються правил безпечної поведінки, поміркувати, чи погоджується вона з ними, і зробити відповідну позначку.
Визначаємо послідовність дій: безпека на дорозі. Це завдання допоможе дитині навчитися визначати послідовність дій для досягнення мети, оцінювати ризик порушення цієї послідовності. Воно містить опис ситуації, відповідний малюнок, а також список дій. Дитині пропонується позначити правильний, на її думку, порядок дій та письмово пояснити, які наслідки можуть настати, якщо порушити заплановану послідовність.
Визначаємо послідовність дій. Це завдання допоможе дитині навчитися визначати послідовність дій для досягнення мети, оцінювати ризик порушення цієї послідовності. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме уважність, навички письма й логічне мислення.
Вивчаємо сигнали світлофора. Це завдання допоможе дитині навчитися орієнтуватися у предметному довкіллі, отримати інформацію про види світлофорів, їхнє призначення, особливості. Дитині пропонується вивчити сигнали світлофора, їхню послідовність і значення.
Кібербезпека в інтернеті: безпечно / небезпечно. Це завдання допоможе дитині розвивати інформаційно-комунікаційну компетентність, навички безпечного й етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні й інших життєвих ситуаціях. Дитині пропонується прочитати твердження та поставити біля кожного позначку: «безпечно»/«небезпечно».
Важливі контакти екстрених служб. Пропоноване завдання допоможе дитині розвинути відповідальне ставлення до особистої безпеки й безпеки інших. Дитині пропонується з’єднати лінією представників професії, авто й контактний телефон відповідної служби. У процесі виконання завдання, дитина вчитиметься розпізнавати ситуації небезпеки, визначати осіб, які можуть надати допомогу, описувати приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікувати їх телефони, демонструвати, як просити про допомогу.