Як не стати жертвою фішингової атаки та не попасти до рук шахраїв: прості правила безпеки.
Фішинг – це спроба шляхом обману отримати персональну інформацію в Інтернеті. Жертвами шахраїв може стать будь-хто. У МВС розповіли, як не стати жертвою фішингової атаки.
Головна мета кіберзлочинців – отримати доступ до вашої конфіденційної інформації. Вони створюють підроблені веб-сайти та заманюють туди якомога більше користувачів.
Якщо у соцмережі ви отримали таке повідомлення, не поспішайте: переконайтеся, чи справді вашому товаришу потрібна фінансова допомога.
Однією з найпоширеніших шахрайських схем є повідомлення в різних меседжерах від знайомих або близьких людей, які просять терміново скинути гроші на картку. Часто за такими sms ховаються шахраї.
Тож ми пропонуємо запам’ятати кілька правил безпеки, аби зловмисникам не вдалося вас ошукати:
- перетелефонуйте другу за номером, який ви точно знаєте, а не за тим, що вказаний на сторінці у соцмережах.
Пам’ятайте: якщо шахрай зламав сторінку, то міг змінити номер телефону в профілі;
- запитайте друга про те, що можете знати тільки ви - таке питання відразу викриє шахрая;
- напишіть спільним друзям у соцмережах і запитайте, чи не отримували вони подібних повідомлень від людина, яка просить у вас фінансову допомогу. Шахраї, як правило, одночасно роблять розсилку всім підписникам зламаної сторінки.
Окрім того, закликаємо вас захистити свої акаунти від можливого зламу. Це можна зробити так:
- створюйте надійні, складні паролі та не використовуйте один пароль для кількох ресурсів. Пароль має містити не менше 8 символів, літери, цифри та спеціальні символи. За можливості, оновіть паролі до облікових записів та на електронних поштових скриньках;
- вмикайте двофакторну аутентифікацію всюди, де є така можливість: для входу до акаунту, крім логіну та паролю, потрібно буде ввести код-підтвердження, що приходить на телефон, електронну скриньку або у відповідний додаток;
- не переходьте за сумнівними гіперпосиланнями, навіть якщо вони надійшли від друга.
Пам’ятайте: якщо його акаунт зламати, зловмисники можуть розсилати посилання, за якими ховається вірус або фішинговий ресурс.
Коли ми користуємося мобільними телефонами, то навіть не задумуємося над тим, що наш номер телефону можуть привласнити сторонні особи. Тож варто розібратися, як це може статися і які наслідки мати.
Запам’ятайте: віддалену заміну SIM-карт зловмисники застосовують для отримання доступу до фінансових номерів телефонів і подальшого привласнення грошей із ваших банківських рахунків.
Як це відбувається? Вам телефонують кілька разів від імені служб таксі або різних організацій та схиляють, щоб ви перетелефонували. Далі – замовляють в оператора послугу відновлення SIM-карти, використовуючи для ідентифікації абонента номери телефону, з яких раніше телефонували. Інколи зловмисники навіть перераховують незначні суми коштів на ваш мобільний рахунок, аби точно знати дату останнього поповнення рахунку.
Якщо ви помітили підозрілі ознаки, негайно повідомте про це оператора стільникового зв’язку.
Аби захиститися від таких шахрайських схем, варто дотримуватися цих рекомендацій:
- забороніть віддалену заміну SIM-картки або перейдіть на контрактне обслуговування у мобільного оператора;
- використовуйте лише офіційний застосунок свого банку;
- регулярно переглядайте історію транзакцій;
- не проводьте платіжні операції з чужих пристроїв.
Ще раз нагадуємо, яку інформацію не можна передавати стороннім:
- PIN-код, CVV та термін дії банківської картки;
- коди з SMS, що можуть використовуватися для підтвердження транзакцій;
- пароль від онлайн-банкінгу або коди із SMS від оператора.
Для платежів в Інтернеті краще мати окрему картку із встановленими лімітами на оплату.
Не дайте шансу шахраям ошукати вас!