Опанування компетентностей – один із важливих критеріїв якості освіти.
За матеріалами дослідження “Думки вчителів, керівників шкіл, освітніх експертів, учнів та їхніх батьків щодо якості освіти” й статті на сайті НУШ - Смарт освіта.
Головним критерієм якості освіти в школах для українських вчителів, експертів, директорів шкіл та батьків є опанування учнями ключових компетентностей.
Про це йдеться в дослідженні “Думки вчителів, керівників шкіл, освітніх експертів, учнів та їхніх батьків щодо якості освіти”, проведеного на замовлення Державної служби якості освіти.
Таку думку серед опитаних респондентів висловили 91% експертів, 81% директорів шкіл, 50% батьків та 70% учнів.
Окрім цього, важливими критеріями якості освіти вважають:
- опанування наскрізних умінь;
- всебічний розвиток учнів, цікавість навчання, вплив навчання на психологічне та фізичне здоров’я учнів;
- результати ЗНО.
Серед чинників, які найбільше впливають на якість освіти, на думку експертів, директорів, учителів та батьків, є:
- співпраця між учасниками освітнього процесу;
- безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу / цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо);
- кваліфікація педагогічних працівників та комфортне психологічне середовище.
Учні називають такі найважливіші чинники, які роблять освіту хорошою:
- доброзичливі стосунки між учнями та вчителями, взаємоповага, відсутність булінгу / цькування (81%);
- цікаві уроки (54%, більш вагомий показник для дітей, які навчаються у міських школах);
- професійні вчителі (47%, більш вагомий показник для дітей, які навчаютьсяв міських школах);
- доброзичливі стосунки між учнями, відсутність булінгу / цькування (41%);
- безпека в школі (37%, більш вагомий показник для дітей, які навчаються в сільських школах).
Дослідження “Думки вчителів, керівників шкіл, освітніх експертів, учнів та їхніх батьків щодо якості освіти” готувалося у жовтні-листопаді 2020 року дослідницькою агенцією “Vox Populi Agency” на замовлення Державної служби якості освіти України.
Опитування здійснювалося методом онлайн-інтерв’ю. Загалом участь в дослідженні взяли 59 директорів, 1560 учителів, 1631 представника групи батьків, 899 учнів і 752 експерти.
Ознайомитися з брифом дослідження повністю можна, перейшовши за посиланням.